Да си поговорим за поезия | Weekly Nerd #1

Здравейте, читатели!
Не сме се виждали от прекалено отдавна, което ще се постарая да не се повтори с новата поредица, която смятам да започна. Тя се нарича "Weekly Nerd" и в нея ще се опитвам да пиша по една публикация всяка седмица, свързана с неща, които са ми направили впечатление през изминалите 7 дни.

В този пост ще обърна внимание на един литературен жанр, до който доста четящи (включително и аз) не прибягват често.
поезия.

Image result for rupi kaur poetryНе всеки чете поезия и това е съвсем разбираемо. По-голямата част от съвременните читатели или предпочитат да четат проза заради структурата, сюжета, и т.н, или като ученици е трябвало да изучават поезия, което ги е отказало от този вид литература. В моя случай, и двата фактора имаха голямо значение и до миналата година аз не пипвах стихотворения по желание.

Тази публикация, обаче, не е за това колко не харесвам поезията. Тя не е и за поезията като цяло. Тук ще пиша главно за модерната поезия. За поетите като Rupy Kaur, Lang Leav и Константин Трендафилов. Този жанр на поезия, който е толкова симплистичен и на пръв поглед нищо особено. Дано се сещате за какво говоря, ако ли не, отстрани можете да видите няколко поеми от този стил.

Image result for за кого се сещаш когато се сещаш за някогоВсеки човек, който някога съм срещал, е имал различно мнение за тези книжки. Хората, които обичат традиционна поезия, прекалено художествена и в рими, не приемат този стил, тъй като го смятат за прекалено прост и сякаш "всеки може да пише така". Други пък, главно млади хора, които попринцип не четат чак толкова, казват, че този стил е перфектен за тях, защото не е прекалено объркваш. Моето мнение, след прочитането на две-три от тези книжки, е смесица от двете.

Не знам колко от вас си спомняте времето, когато "milk and honey" излезе. Тя беше толкова популярна, всички говореха за нея, и отвсякъде чувах какви ли не мнения за нея. Та една вечер реших да ѝ дам шанс, да видя дали този стил ми харесва. И, честно казано, след като я завърших (което стана за по-малко от два часа), не бях впечатлен. Да, извадих доста хубави цитати и не мога да кажа, че не ми беше приятно, докато я четях. Въпреки това, стилът ми се стори прекалено прост. Нямаше нищо специално в него и на мен ми се стори сякаш четях нечии tumblr акаунт, а не публикуван автор.

Image result for rupi kaur poetryВъпреки това, няколко месеца по-късно реших да дам съвременната поезия още един шанс и след като прочетох още няколко от тези книжки, осъзнах, че започнах да ги харесвам. Продължавам да стоя зад мнението си, че повечето от поемите в тези стихосбирки са много глупави и наистина зле написани, ала те са кратки и ненатоварващи четива, които са перфектни за четене между тежки книги. Също така, те са уникално вдъхновяваши и за хора като мен, които обичат да пишат истории, те са страхотни извори за идеи.

Усещам как скоро този пост ще стане прекалено дълъг, а и вече сигурно разбрахте идеята ми, затова ще спра тук. Сега ще ми е много интересно да чуя вашето мнение. Харесвате ли този вид поезия? Не се притеснявайте да оставите коментар по-долу.

Благодаря, че прочетохте тази публикация, и се надявам, че ще дойдете пак другата седмица за още една. До следващия път! :)

Коментари

Популярни публикации