"Истории от Академията за ловци на сенки" от Касандра Клеър - книжно ревю

★   5 звезди: Перфектна! 
Важно! Това ревю ще съдържа спойлери за поредицата "Реликвите на смъртнитеи предимно за последната книга "Град от небесен огън". Ако не сте ги чели (и ако въобще смятате да ги четете), Ви съветвам да не продължавате с ревюто, защото ще издаде ключови моменти от гореспоменатите романи. А на всички останали, приятно четене

Моето приключение с книгите на Касандра Клеър е много странно и объркващо и с всяка следваща нейна книга, която прочитам, все по-малко съм сигурен дали я харесвам или мразя. Някои от нейните романи са се превърнали в едни от най-обичаните ми книги за всички времена ("Адските устройства" например), а други много бързо се изпариха от съзнанието ми ("Реликвите на смъртните"). Въпреки това се радвам, че "Истории от Академията за ловци на сенки" попадна в първата категория.

Книгата е колекция от десет кратки разкази, описващи приключенията на Саймън Люис в Академията за ловци на сенки. Те ни запознават със (някога) славната Академия и с нейната история, като същевременно ни показват как познати герои от предишните книги участват в живота на Академията. "Истории от Академията за ловци на сенки" е една книга, която е насочена към феновете на Касандра Клеър и на нейния свят. Тя е от гледната точка на Саймън, но всеки разказ се фокусира върху различни герои и случки и така дава интересна и нова информация за героите от предишните книги, за света на ловците на сенки и за неговата история. Поради тази причина според мен романът би се харесал на всеки, който е заобичал "Реликвите на смъртните", "Адски устройства" и "Тъмни съзаклятия".

И все пак книгата е главно за Саймън и неговото обучение в Академията. Аз винаги съм харесвал Саймън каъто герой, още от "Град от кости", така че ми беше доста приятно да проследя неговата история. Тази книга показа колко силен той може да бъде, физически и психически, което е една негова страна, която не бяхме виждали много преди. В началото Академията не е много приятно място за пребиваване, особено за мундан като Саймън, но той проявява смелост и прави всичко по силите си да промени нещата, като така печели много верни приятели и даже момичето на мечтите си.

Стилът на Касандра Клеър е, както винаги, прекрасен, но тази книга е в съавторство с трима други писатели и затова от време на време забравях, че всъщност е нейна творба. Преводът също не помагаше, защото на места наистина много ме дразнеше как книгата беше преведена. Това ме учуди, защото попринцип нямам никакъв проблем с превода на Каси, но този път имаше прекалено много граматични грешки и неточности, за да ги подмина. Въпреки това, успях да ѝ се насладя и затова е и високата оценка, която ѝ дадох.

"Истории от Академията за ловци на сенки" е перфектното четиво за всеки любител на света на Касандра Клеър. Надявам се в това ревю да съм ви накарал да я прочетете няма да съжалявате! Благодаря на Издателство Ибис за възможността да се докосна до тази книга!

Коментари

Популярни публикации