"Поредица от злополучия" - книжно и телевизионно ревю

Здравейте отново!
Днешният пост ще бъде ревю на една страхотна детска поредица, а именно "Поредица от злополучия" на Лемъни Сникет. До момента съм прочел първите четири книги от поредицата, които са и единствените, които са преведени на български, но цялата серия има общо 13 книги! Планирам да прочета и останалите и ще направя още една публикация за другите, ако мнението ми за тях се промени, но не мисля, че ще е нужно.

"Поредица от злополучия" е една много приятна и лежерна детска история. Тя проследява трите деца Бодлер. Един ден, докато си седят на плажа, те получават ужасната новина, че родителите им са загинали в ужасен пожар ("загинали" означава "умряли" :D) и са оставили децата си с огромно богатство. Оттам сираците биват прехвърлени от настойник на настойник в опити да намерят правилния дом за тях, ала алчен и противен злодей няма да се спре пред нищо, докато не се докопа до богатството им.

Книжките са всичко, което бихте могли да очаквате от детска поредица - забавни, симпатични и ненатоварващи. Героите са интересни и оригинални, като всеки от тях си има тяхната специална черта, която ги отличава от другите. Вайълет, най-голямото дете Бодлер, е изобретателят, Клаус, средният, е читателят (като меееен) и Съни, бебето, има толкова остри зъби, че може да сдъвче и най-твърдите материи.

Снимката е от моя bookstagram.
Вижте го тук.
Тъй като все пак е детска поредица, в нея няма сериозен строеж на света или голямо развитие
в самия сюжет. Проблемът, който много читатели срещат е това, че всяка книга следва една и съща сюжетна структура и така всяка следваща за тях става все по-скучна и по-скучна. Според мен това наистина е логично, но при мен стана точно обратното и след всяка книга ми беше все по-интересно да видя какво щеше да се случи в следващата.

Силно препоръчвам и страхотното Нетфликс шоу по книгите. Аз бях решил да го гледам преди книгите и добре, че го направих, защото то беше уникално! Нещото, което ми направи страхотно впечатление, беше че продуцентите бяха решили да се придържат към книгите възможно най-много, а не както други адаптации. Актьорите, които бяха избрали, бяха стряскащо подобни на външен вид на героите от книгата, а също така бяха и много талантливи. Местата, където се случваше историята, бяха точно както са описани в книгите, а сценаристите даже бяха преписали поне 90% от оригиналния диалог дума по дума. Знам, че за някои така четенето на книгите би станало много скучно, тъй като историята е същата, но на мен ми беше много приятно да прочета поредицата след шоуто и да намирам познати реплики из страниците.

Е, това беше моето ревю на "Поредица от злополучия" на Лемъни Сникет. Надявам се да съм запалил поне малък интерес у вас за книжките от този кратък пост. А сега е време да ви оставя. До скоро!

Коментари

Популярни публикации