NaNoWriMo 2017 | Как да спечелите този ноември


Здравейте отново!
Октомври е тук, което означава, че Нанораймо идва след по-малко от месец и познайте какво - този път съм решен да победя! И днес съм тук да ви дам няколко съвета как да си помогнете и вие, ако сте решили да участвате.

Ако някой случайно не знае какво е NaNoWriMo, това е съкратено от National Novel Writing Month (тоест Национален месец за писане на роман). Целта на събитието е да събере много писатели от целия свят и... да напишат заедно 50,000 думи от книгата си. За моя скромен опит от две участия на Camp Nanowrimo и едно единствено досега участие на NaNoWriMo миналата година, мога да ви кажа, че е страхотно преживяване. За съжаление, досега най-доброто ми участие беше в юлския Camp Nanowrimo, при който успях да напиша 13,000 думи. Затова вчера се замислих “Защо не успявам в нанораймо?” И осъзнах, че голяма част от неуспеха ми се дължи на тези неща, които ще споделя с вас днес. Надявам се да ви помогна дори малко, а сега нека да се впускаме направо към същината на поста. Ето ги съветите:

1. Винаги правете “outline”.
Проблемът на повечето писатели е, че не правят така наречения “outline” или на български преведено “скица/скелет” на романа. Това представлява списък, линия на времето или дори текст, който подробно описва сюжета и героите ви. Това помага адски много, защото понякога се случва така, че си много навътре в романа, но не знаеш как да продължиш. В тези случаи “скицата” ще ви помогне много. Аз лично предпочитам да си правя линия на времето, на която слагам сцените една след друга. Но имайте впредвид, че скицата понякога може да стане ОГРОМНА! Някои писатели казват, че понякога тяхната скица е повече от 30 страници текст! Но пак - това е от огромна полза, когато започнете да пишете.

2. “Опознайте книгата си” преди да започнете да пишете.
Това горе-долу върви ръка за ръка с първия съвет и е да “опознаете” книгата преди да започнете да пишете. Това означава да развиете героите си докрай, да знаете сюжета почти изцяло, да сте построили света както трябва и т.н. Това е много важно, защото ако някое от дтях ви липсва, можете да изпитате затруднения докато пишете. :)

3. Подберете най-добрия за вас плейлист.
Музиката може да е огромен вредител, когато става дума за писане, ако не се избере правилната за вас. Важно е да намерите хубав и не толкова разсейващ плейлист в Ютуб или Спотифай, който да ви помага да мислите, а не обратното. Аз лично знам, че любимите ми песни не помагат, но класическата музика пък ми е още по-зле, затова наскоро си създадох плейлист за писане в Спотифай, който можете да намерите тук. Подбрах някои приятни (за мен) и не чак толкова разсейващи песни, както и някои мои любими и се надявам да ви помогне и на вас. Друга алтернатива поне за мен е новият албум на Lorde “Melodrama”, затова и в плейлиста има много песни от там. :)

4. Напишете колкото може повече през първите дни.
Не знам дали и вие сте така, но аз лично много бързо губя интерес в нещо, затова за мен най-добре е да започна силно, защото не се знае дали няма да ми писне накрая. Това е и съвета ми към вас. Започнете силно в началото, за да може после да не останете без нищо написано.

5. Сменете обстановката.
Друг много полезен съвет е да сменяте мястото, на което пишете. Един ден може да сте вкъщи, после отидете до близкото кафене да подпишете, след това в блиблотеката и така. Това помага да се отърсите от нещата педи това и да се фокусирате върху писането.

6. Спрете, когато вече не искате да продължавате.
Последният ми съвет за днес е да спрете, когато ви се иска. В края на краищата, това е за забавление, не е състезание. Може да пробвате още няколко стотин думи и ако не става, просто го оставете. Колкото и да напишете, пак ще е много добро постижение, дори и да не стигнете 50,000 думи.

Е, хора, това беше всичко от мен за днес. Надявам се да съм ви помогнал дори малко, ако сте решили да участвате тази година. Тук е мястот да спомена, че никой не ви задължава да следвате тези съвети, те просто са помогнали на мен и аз сега ги споделям с вас. Адиос от мен
~ слончето 🐘

П.П.: Разбрахте ли, че аз вече имам travel blog? Да, той е на английски и там ще споделям пътешествията си. Ще съм ви благодарен, ако го видите тук. :)

Коментари

Популярни публикации