2k18 | ред в хаоса

Ето, че дойде онова време от годината. Още една година, пълна с приключения (и страхотни книги) отминава, а друга идва по-бързо отколкото си мисля. И е време за равносметка.

Миналата година наименувах 2017 промяната, като може да прочетете и онази равносметка тук. Смятах да пазя тази традиция и да измислям дума, която да обобщава всяка изминала година, но ми е трудно да избера само една за 2018. Вместо това имам три, които според мен перфектно показва какво главна стана през годината, и това е ред в хаоса. Мале, 2017 беше такъв хаос за мен (и за целия свят като цяло), така че тази година беше времето, когато трябваше да вкарам всичко в ред. И беше трудно, годината беше същинска въртележка, пълна с приятни и неприятни моменти, но се справих(ме) и съм сигурен, че 2019 ще бъде страхотна във всяко едно отношение.

Пак няма как да пропусна да напиша нещото, което пиша всяка година - "не мога да опиша колко съм щастлив, че тази година стана част от живота ми."

А сега преминаваме към книжната равносметка за 2018. В началото на годината си бях поставил за цел да прочета 60 книги, което много рано осъзнах, че нямаше как да се случи. Затова го намалих на 35 - не ме питайте защо точно толкова, не си спомням - и успешно го завърших, като прочетох 38! Наистина не е много, но съм доволен с факта, че харесах по-голямата част от това, което четях.


Тази година не бях толкова критичен от страна на книгите, които четях. На повечето им дадох 4 или 5 звезди, но, както казах, много от тях ми харесаха адски много, така че нямам нищо против високата средна оценка за годината (4,5 звезди).

Първата книга, която прочетох, беше страхотния "Ангел с часовников механизъм" от Касандра Клеър и не мога да опиша колко се радвам, че започнах 2018 с това съкровище. Книгата не само ми промени мнението за авторката (което дотогава не беше много положително) и запали интереса ми към творчеството ѝ. Тя също постави началото на една прекрасна книжна година, изпълнена с прекрасни книги и също толкова прекрасни нови светове и герои, които заобичах.

А ето това са и всичките книги, които прочетох през 2018:


Тази година, за моя голяма изненада, препрочетох само две книги ("13 причини защо" и "Град от кости"), което ще се опитам да подобря през 2019. За сметка на това имах възможността да се докосна до много нови книги, някои от които ми станаха любими. Ще запомня 2018 с поредиците "Адски устройства", "Дъгата на косата", "Поредица от злополучия" и "Тъмна дарба". Също и с множество допълнения към обичани поредици, като "Кралска клетка" на Виктория Айвярд, "Легендата" на Стефани Гарбър (която не е много любима, но както и да е), "Истории от Академията за ловци на сенки" от Касандра Клеър и "Възстанови ме" от Тахере Мафи.

Надявам се, че 2019 ще бъде прекрасна читателска година, и затова си поставям за цел да прочета 50 книги. Доста амбициозно, имайки впредвид колко прочетох тази година, но преди съм го постигал, така че не би трябвало да е много трудно да се върна на 50+ книги на година. Както миналата година, вече съм направил списък с книги за четене през новата година, но този път е по-подбран, за да успея (дано) да прочета всичките романи в него. А относно публикации в блога - ще се опитам да наблегна на тях, но ще видим как ще върви годината.

Е, 2018 беше луда въртележка, но следващата година се задава да бъде по-приятна и лежерна. Остана ни само да почакаме малко и да видим каква ще се окаже тя. Пожелавам ви сега приятно посрещане на 2019 и ще се видим много скоро.

Коментари

Популярни публикации