Dewey's 24h Readathon April 2017 | Какво ще чета?

Здравейте!
Днес ще пиша за един маратон, в който ще участвам за втори път, и това е Dewey's 24h Readathon.  Накратко, това е един 24-часов четатон, в който всеки чете колкото може за едно денонощие (понякога дори без достатъчно сън, храна и вода, но това са само подробности 😋). Особеното е, че всички хора по света започват в точно определен час - не започва в полунощ за всеки. Тази година в България започва в 15 часа на 29 април и свършва по същото време на следващия ден, но ако живеете някъде другаде по света, можете да видите кога започва във вашия град тук. Ще оставя видеото, което (допълнително) ме ентусиазира да участвам за втори път тук, тъй като може някой да не е разбрал нищо от моите перфектни обяснения. 😃

Както казах, това е второто ми участие на този четатон, като първото беше на изданието през октомври 2016. Тогава успях да прочета само една книга - "Жътварят" от Тери Пратчет, но за тази година се надявам да постигна малко повече. За тазгодишния маратон съм си подготвил четири книжки, така че да не губим повече време и нека да започваме!

Преди това искам да обясня огромната бройка на книги, които съм избрал да чета през книжния маратон. Направих TBR-а си толкова голям не защото наистина искам да завърша всичките четири книги през тези 24 часа, а защото просто искам да имам избор и за да знам какво да чета, ако някоя от книгите не ме заинтригува или не ми хареса. Това беше едно кратко уточнение, а сега нека да пристъпим към същинския пост.


Първата книга се казва "Valentine" и е от Jodi McAlister. Тук е времето да спомена, че целият ми TBR е съставен само от книги на английски. Не знам как се случи това, но все повече подхващам непреведена литература, което не знам дали е добре. Но както и да е, говорихме за "Valentine". Няма да е учудващо, ако не знаете за нея, първо защото е нова книга (30 януари) и второ защото не е много известна в българската книжна общност.
Книгата е публикувана в Австралия и разказва за четирима тийнейджъри, родени на един и същи ден - на един и същи Св. Валентин. Един от тях е Валентинът: фея, която се е въплътила в човешко дете при раждането му, за да се спаси от враговете си. Сега тези врагове са на Земята, опитвайки се да намерят феята и да я убият. Проблемът им обаче е един - не знаят коя е.
Сюжетът звучи изключително клиширан, но много искам да завърша книгата, така че нямам търпение да го направя точно през този маратон.

Втората книга от моят списък за четене, която всъщност вече започнах и която харесвам адски много, е "Ангелско нашествие" от Сюзън Ий. Тук няма да говоря много, защото не мога да предам сюжета правилно, само ще оставя линк към любимото ми ревю на нея, за да ви стане кристално ясно какво изпускате, ако не я прочетете. 😂

Следващото четиво, което съм си подготвил за четатона, е "Between Shades of Gray" от Рута Сепетис (ако съм написал името правилно). Това е книга за Втората световна война и за едно петнайсет годишно момиче, което принудително трябва да изостави родния си дом в Литва и да замине в руски работнически лагер. Това е всичко, което знам за нея и въпреки че ми е училищно четиво, нямам абсолютно никакво търпение да я прочета, най-много защото повечето книги за Втората световна се пишат за Нацистка Германия и съм любопитен да разбера малко повече и за другата страна на войната. Знам, че това няма да е лека книга за четатон, но се надявам поне да я започна през тези 24 часа.



И последната книга за днес не е точно книга, а е графичен роман. Това е "The Wicked + The Divine: Vol. 1, The Faust Act" от Kieron Gillen и няколко други автори. Книгата не е никак нова (12 ноември 2014), но веднага щом я видях в сектора за новодошлите книги в близката ми библиотека, я грабнах без колебания. В нея става въпрос за дванайсет божества, които на всеки 19 години се връщат на земята като млади хора. Отново не знам почти нищо, но съм много, много ентусиазиран да мина през тези 144 страници (защото графичните романи не се четат) и съм сигурен, че ще ми хареса. Между другото, реших да избера някой комикс или някоя книга с малко текст, за да имам нещо за почивка между по-натоварващите четива. А и погледнете корицата - как да не я хареса човек още от началото?!

 И тъй като постът стана прекалено дълъг, мисля, че трябва да спра дотук. Надявам се да ви е било интересно и ще се видим много скоро с нов пост. Чао!
~ слончето 🐘

Коментари

Популярни публикации