Проблемът ми с четенето

Какво ще си кажете, ако ви кажа, че изгубих интерес в четенето на книги, точно защото четох прекалено много? Повечето сигурно ще си кажат "Той не знае за какво говори"... и те донякъде ще бъдат прави. Донякъде.

Днес ми се искаше да попиша малко за един проблем, който имам с четенето на книги, който с две думи е - аз загубих хубавата част на четенето. Ще обясня малко повече за това по-нататък в публикацията.

Преди това обаче малко предистория. Всичко започна в началото на февруари тази година. Тогава четях страхотно количество книги, радвах се че имам огромен напредък с Goodreads предизвикателството ми (което тогава беше почти невъзможните 72 книги). Но когато февруари започна, точно след като завърших "Алена кралица" от Виктория Айвярд започнах да забелязвам, че вече не се наслаждавам на книгите, а точно обратното - чета ги за бройката.

Това се влоши, когато започнах да взимам адски голямо количество книги от библиотеката и да се опитвам да завърша всичките книги, докато ми изтече срока. Е, познайте какво - дори не стигах до повечето, а тези, които започвах и завършвах, не бяха от любимите ми. Защо? Отговорът е много прост:

ИЗГУБИХ НАСЛАДАТА ОТ ЧЕТЕНЕТО.

Може да прозвучи клиширано, но насладата от четенето не се крие в огромното число от завършени книги или бързината, с която ги четеш. Имам една приятелка, която чете по 15 книги на месец (нищо против това) - накрая тя даваше по две и три звезди на почти всяка. Какъв е смисълът да я четеш бързо тогава, ако няма да ú се насладиш? Никакъв.

Не знам как ще се справя с този проблем, но ще започна от малките неща:
1. Връщам всички книги от библиотеката, които съм взел.
2. Ограничавам Goodreads, защото, колкото и добро приложение да е, понякога (поне според мен) ни вреди повече, отколкото ни помага (пример: четене само за бройката).
3. Чета само книги, които МНОГО искам да прочета.
4 и най-важно. ЧЕТА ПО-БАВНО!

Е, надявам се този кратък пост да ви е харесал. Напишете долу в коментарите, ако вие сте имали такъв проблем и как сте се справили с него. Благодаря за вниманието и ще се видим много скоро. Чао!
~ слончето :)

Коментари

  1. Постът е на място. И аз съм имала такива периоди, в които една книга с 400 страници я прочитах за точно два дена. Случи се няколко пъти и реших, че това няма да продължава, защото точно като теб, четях за цифрите. От тогава чета само това, което наистина искам и му отделям достатъчно време, за да му се насладя достатъчно. Затова и в моя блог не пиша често ревюта. Постът ти ми хареса!

    ОтговорИзтриване
  2. Много ми хареса постът. На моменти и аз съм се чувствала така и съм се чудила в мен ли е проблема ... Все пак четенето не е състезание и не се съревноваваме кой може да чете по-бързо. Има книги ,които позволяват да бъдат прочетени за един ден , тъй като са леки , но има и такива ,които трябва да се четат бавно и да се осмислят. Много е хубаво ,че си осъзнал ,че не трябва да губим удоволствието от четенето :)

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации