2k17 | промяната

Та, 2017-та свърши и мога да кажа само едно... УАУ! Защото УАУ, изминалата година беше адски странна.

Ама адски странна!

Ако трябваше да опиша тези 365 дни с една единствена дума, тя би била промяна. И като се замисля, 2017 беше годината на огромната промяна при мен. Преместих се в друга държава, проговорих друг език и започнах дори да мисля на него, което е малко стряскащо. Създадох нови приятелства, почувствах всичките страни на тийнейджърството и на пубертета, приятни и неприятни, преминах през всичките възможни емоции - щастие, тъга, омраза, гняв, разочарование. И открих много неща за себе си, за които дори не подозирах, че съществуват досега.

Смело мога да кажа обаче, че 2017 беше най-добрата година от живота ми засега и, както написах и миналата година, "не мога да опиша колко съм щастлив, че тази година стана част от живота ми."

А сега и книжната равносметка за годината. През 2017 година прочетох 52 книги, които е малко по-малко от миналата. Самата година не беше най-силната ми в тази област, ала се развих значително много в други области, така че съм доволен.



През годината забелязах още една огромна промяна. Тя беше, че вече давах все по-ниски оценки на книгите, които чета, и ги разглеждам по-обстойно и с по-критично око, отколкото през 2016. Това според мен е много правилно и ще продължавам да работя в тази посока.
Но ето това са и всички книги, които прочетох.



На вид заглавията са доста по-малко, в сравнение с тези от миналата година (тоест по-миналата година). Това е, защото през 2017 ми беше годината за препрочитане на любими книги. Осем от всичките книги, които завърших, препрочетох след това, а имаше още поне десетина препрочитания на любими книги, които обаче не завърших. Не знам какво ме беше подбудило да препрочитам чак толкова през 2017, но мисля, че прочетох толкова добри романи и толкова се влюбих в тях, че не исках да се отделя от онези магични светове.

Тази година беше годината на “13 причини защо”, '”Единственият спомен на Флора Банкс”, “Всичко, всичко” и “Вселената на раменете ми”. През тази година се запознах с уникалните светове и герои от “Лабиринтът”, “Разбий ме”, “Двор т рози и бодли”, “Алена кралица”, “То”, “Червен изгрев”, ”Петата вълна” и “Синдер”. 

За идващата 2018 година съм си поставил големички цели, но се надявам да успея да ги изпълня всичките. Слагам си предизвикателството в Goodreads на 60 книги - малко повече от тази година, но не чак толкова, че да не мога да го изпълня. Направил съм си огромен списък с книги, които искам да прочета, който обаче да ми служи повече като справочник и като нещо, от което да взимам идеи за следващото ми четиво, а не като цел, която да изпълня изцяло. Смятам да го споделя в отделен пост, напишете ми в коментарите дали бихте искали нещо такова.

Та да, 2017 беше странна. АДСКИ странна. Но ми хареса. И се надявам 2018 да бъде още по-странна. Това беше днешният пост, надявам се да ви е харесал. Пожелавам ви приятно посрещане на новата година и ще се видим... догодина! Чао!
~ слончето 🐘

Коментари

Популярни публикации