Български книжен маратон | TBR

(Линк към блога, от който взех снимката тук)
Ето, че дойде време за книжен маратон! Много се радвам, че ще мога да дам старта на сезона за четатони с един типично нашенски и ще се опитам да изпълня това, което си задам за прочитане през тази седмица.

Читателският маратон се провежда от 11 до 17 юли и е организиран от пет (поне така съм запознат) лъчезарни момичета. Има седем категории, по които аз си избрах седем страхотни книги, които се надявам да прочета, особено когато знам, че ще съм на плажа тогава и юе имам прекалено много време за четене.

Но нека не празнословнича повече! Ето ги и категориите и книгите, избрани от мен:
1. Книга, чието действие се развива около море или океан - тук ще се възползвам от една препоръка, дадена ми (и ни) от books99 (вижте блога ѝ!) и избрах "Ние лъжците" от Е. Локхарт. Както каза тя, "действието в книгата все пак се развива на остров и няма как да няма вода около него". Дано да ми хареса!
2. Книга от български автор - тук без никакво съмнение избрах да препрочета "Аз още броя дните" от Георги Бърдаров. Тази книга, както скоро ще разберете от ревюто ми, ме накара да я захвана отново, просто защото е страхотна! Няма друго какво да кажа.
3. Книга с българското знаме или национален символ - за тази категория малко cheat-нах, защото а) ще дочета книгата, която вече започнах, и б) защото книгата е бяла и червена и просто добавих зелено разделителче, за да стане като българското знаме! #cheat Книгата е "Гилдията на магьосниците" от Труди Карнаван (без р). Без коментар!
4. Книга, чието действие се развива в Европа - "Сапфиреносиньо" от Керстин Гир. Разбрах, че книгата ни отвежда в Англия (както и цялата поредица), а и реших най-сетне да завърша поредицата, така че защо да не го направя сега?!
5. Инициали на автор, съвпадащи с инициали на българин - Кристалина Георгиева / "Смарагдовозелено" от Керстин Гир. Въй, каква изненада!
Истината за този избор е, че не си избрах някой случаен човек (както първоначално исках да направя), а просто реших да нацеля някой, за да прочета и последната книга от трилогията. Знам, още един cheat!
6. Книга по избор - за тази категория не съм избрал точна книга, а съм си нарочил няколко, между които ще избирам впоследствие. Ще реша между "Избраница" от Труди Канаван, "Ридание" от Маги Стийвотър и "Немили-недраги" на Иван Вазов. Мисля, че третата ще отпадне веднага, но ще видим. Може и да избера и някоя странична, не знам.
7. Книга, в която се споменава България - и тук аз съм сигурен, че дори не сте подозирали какво ще кажа тук - "Рубиненочервено" от Керстин Гир. Започвал съм я и знам, че се споменава бегло, така че това ще прочета.

Очертава се една меко казано "натоварена" седмица от гледна точка на четене, но съм уверен, че ще се забавлявам с тези четива. И съм сигурен, че и вие ще го направите, ако решите да се включите.

П.С.: За Book-tube-a-thon обаче няма да успея този месец, затова аз си го премествам за другия. Е, може и да стане чудо и да прочета все нещо, но май ще трябва малко да го попреместя! Може би за края на август? Ох, горкият аз!:(

Коментари

Популярни публикации