БКМ Wrap-up & BookTubeAThon 2016 TBR

БКМ е към края си. И реших, че е време да направя заслужената равносметка.
През тези седем дни се забавлявах изключително много. И резултатът мисля, че е повече от задоволителен. Три завършени книги и приблизително 700 страници за една седмица за мен са предостатъчно! Е, не точно "пре-", но достатъчно!

Започнах маратона с "Рубиненочервено" от Керстин Гир. Нея хванах за втори път след неуспешния първи опит да я прочета, но този път тя ме изненада и ме спечели отведнъж. Затова и непосредствено след последната ѝ страница захванах "Сапфиреносиньо" - книга втора. И нея изгълтах за отрицателно време и ми се услади доста. Беше малко по-мистериозна, но пък аз харесвам мистиката и тази определено ми допадна. По-подробното ми мнение за цялата поредица можете да очаквате след завършването и на третата част, която малко ще отложа.
Паралелно с тези две книги четях и една, която не падна по-долу от тях (като качество), но я четях по-бавно. И не ми помогна това, че вече я бях започнал и ми оставаха около 200 странички. Просто тя се четеше малко по-бавно. Говоря за "Гилдията на магьосниците" от Труди Канаван. На нея също ще направя ревю скоро, защото много ми хареса, въпреки бавното темпо, с което напредвах, докато я четях.

Това беше всичко, което прочетох през тазгодишното издание на Българския Книжен Маратон. И, да, знам, че има още време, в което да чета, но искам да си дам малка почивка, преди отново да се впусна в маратон, този път в BookTubeAThon.

* * *
BookTubeAThon e може би най-известният маратон сред читателите. Той е предназначен предимно за Booktube обществото - хора, които правят клипове за книги, но реших и аз да участвам (донякъде). Маратонът е едноседмичен и тази година се провежда от 18 до 24 юли включително. Много съм развълнуван за него, защото го чакам от около година (всъщност разбрах за него точно в последния ден на миналогодишното му издание - какъв съм карък)
Всяка година създателката му, Ариел Бисет (линк) измисля седем книжни прредизвикателства, по които ние трябва да изберем и да прочетем книги. Идеята на маратона е да предизвикаш себе си и да успееш да прочетеш 7 книги за 7 дни.

Ето и кои книги съм си избрал аз за тазгодишния маратон:
1. Книга с жълто на корицата: Дневникът на един дръндьо: Горещници,  Джеф Кини;
Това е една поредица, на която не съм огромен почитател, но смятам, че е подходяща по три причини: 1) Цялата корица е жълта; 2) Чете се бързо; 3) Действието се развива през лятото (а сега сме лято).

2. Книга, която ще чета през нощта: Питър Пан в алено - Джералдин Макохран;
Помня, че като малък я прочетох за една вечер и още си мисля за тъмната част на денонощието, когато се сетя за тази книга.

3. Книга, за която си разбрал чрез BookTube: Смарагдовозелено, Керстин Гир;
Ето, че дойде и времето да завърша поредицата. Очаквам много от тази книга, дано да оправдае очакванията ми!

4. Книга от твой любим автор: Аз съм пратеникът, Маркъс Зюсак;
След зашеметяващата му творба "Крадецът на книги", нямаше как да оставя Маркъс Зюсак без втора прочетена книга. Нямам я в себе си (ще я чета на Киндъл), но това няма да ми попречи да ѝ се насладя максимално.

5. Книга, която е по-стара от теб: Портретът на Дориан Грей, Оскар Уайлд;
Видях поста на Ева и се сетих за тази книга, която смятах да прочета преди доста време, но все нямах възможност да го направя. Не съм много запознат със сюжета, но съм на 99% сигурен, че ще ми хареса.

6. Прочети книгата, а след това гледай филма по нея: Двойната Лотхен - Ерих Кестнер;

7. Прочети седем книги: Ще се опитам!

Ще бъде един, според мен, детски и същевременно класически маратон, защото все пак имам две детски книжки и една (по възможност две) класики. Мисля, че няма да съм чак толкова натоварен от гледна точка на книгите, защото, нека не се залъгваме, първите две ще прочета на един дъх.
Това беше моят сборен пост! Чувствайте се свободни да оставяте коментари. Със сигурност ще ги видя! Предложете ми и някоя хубава адаптация на книга, която да изгледам. Чао!

Коментари

Популярни публикации