За АУДИО КНИГИТЕ + ККМ Ден 2

Здравейте!
Днешният пост ще бъде нещо като "обсъждане" на една тема, която вълнува много от читателите, а именно АУДИО КНИГИТЕ или какво харесвам в тях и какво - не. Накрая на публикацията ще направя и един малък update за това до къде съм с четенето за ККМ и какво смятам да чета утре. Ако ви звучи интересно, продължете да четете.

АУДИО КНИГИ

Първо, преди да започна доказването на положителните и отрицателните страни (за мен), ще кажа, че читателите са разделени на три групи - харесващи аудио книгите, НЕхаресващи аудио книгите и тези, които никога не са пробвали аудио книга. Аз се смятам като част от първата. Това обаче не означава автоматично, че чрез този пост искам да ви втълпя мнението си. Ако вие мислите различно или спадате към друга от трите групи, не приемайте този текст като обида или нещо подобно. Аз просто споделям своята гледна точка.

И... започвам!

Главният плюс, който имат аудио книгите, е възможността да съчетаваш много дейности. Ако си в колата и, или шофираш, или ти прилошава, ако четеш там, аудио книгите са страхотна алтернатива. Или пък ако трябва да подреждаш, да миеш чинии и всякакви такива домакински работи - аудио книга!

Но пък тук идва и един голям проблем - разконцентрирането. Да, ами ако майка ти ще те повика, за да разходиш кучето, и ти загубиш 10 минути от аудио книгата си, за да съобщиш, че в момента си зает? Това е лошо.
Обратно към положителните качества, ако така мога да ги нарека, на аудио книгите. Представете си, че е 11 часа през нощта и си изморен, ала и не можеш да заспиш. Какво правиш тогава? Пускаш аудио книга. Аз правя това почти всяка вечер и мога да кажа, че мен дори ме унася по-бързо. Но внимавайте - не заспивайте, докато слушате, защото ще изгубите мястото, до където сте стигнали, и е доста трудно да се върнеш на него.

Да, и тук има лоша страна - не можеш да се върнеш, ако пропуснеш нещо. Аз лично понякога губя и докъде съм стигнал, но това е друг въпрос.

Може би е само при мен, но мога да чета много повече, ако слушам аудио книга, просто защото не се изморявам, докато го правя.

Но пасивността може и да не е хубаво нещо. Когато само чуваш някакви думички, е много по-лесно да мислиш за нещо различно като "Какво ще има за вечеря?" и т.н. Това също може да се отнесе към разконцентрирането.

И накрая ще кажа нещо, което не знам дали е хубаво или е лошо, и това е, че в днешно време аудио книгите са само на английски (освен онези старите). За някои това е добре, защото могат едновременно да следят историята и да усъвършенстват езика. Но ако не разбирате английски, това би било голям проблем.

Е, свърших! Надявам се да ви е харесало, а сега нека започнем с ъпдейта.

Днес също не беше най-добрият ден за четене. Прочетох "цели" 36 страници от "1984" на Джордж Оруел. Книгата тръгва бавно, но се надявам да стане по-интересно впоследствие.

В слушането на "Скритият оракул" също има лек прогрес, след като днес "разделителят" ми стигна до 1:11:21. Книгата е добра и нямам търпение да продължа.

За утре нямам абсолютно никакви планове. Трябва да седна да уча, защото ваканция очевидно не означава нищо за мен. Надявам се да напредна още малко с тези двете, а и, ако може, с "Ангел с часовников механизъм", защото съм на 1/3 готов с него.

Коментари

Популярни публикации