Войната на кориците | #1: Български корици срещу оригинални

Здравейте!
Честит ден на детето на всички... ДЕЦА! Пожелавам ви много щастие и усмивки!

Ще започна хубавия месец Юни с един пост, който лично на мен винаги ми е бил интересен за четене и за писане. Това е "BG vs Original". Е, аз го прекръстих на "Битката на кориците" - по-интересно ми звучи!
Нека да започваме!

Първата книга ще бъде... Уинтър - Книга 4 от поредицата на Мариса Мейър "Лунните хроники" Тук не ми е хич трудно да избера - естествено, че моя глас взима оригиналът! Българската корица въобще не ми харесва, въпреки че, ако бях избрал да сравнявам изданията на останалите три книги, аз може би щях да избера нашата корица. Но тук това не стана.
БГ:Оригинал - 0:1

Продължаваме с една уникална книга, която на 24 май се преиздаде в България... с нова корица, която, честно да си кажем, е уникална. Обичам жълто-златисти корици и тази ми хареса още когато я видях. Затова тук тя печели моят глас, просто заради новата корица. А иначе, не съм голям фен на старата. :(
Е, изравняваме резултата. Едно на едно
БГ:Оригинал - 1:1

Тук се получи доста странна ситуация, защото ще сравнявам две български корици, като едната е преиздадената. Това са кориците на... Игрите на глада - Книга 1 от едноимената поредица от Сюзан Колинс. Тук ще кажа, че попринцип би ми харесала повече преиздадената корица. Само че този розов цвят ме уби. Той хич не се връзва с историята и изобщо с книгата. Затова давам точката си на оригинала.
БГ:Оригинал - 1:2

 Тук няма почти никаква разлика между българската версия и оригинала. Освен синьото при истинската корица. Много време се чудех дали този цвят ми харесва. И накрая реших: ДА, харесва ми. Чрез него се откроява героинята (която всъщност не познавам, не съм чел книгите и ме знам дали искам да ги чета), докато при нашенското издание бялата рокля се слива с белия фон и става пълна белота. Още един глас за оригинала.

БГ:Оригинал - 1:3
Така свършва тази битка. Победа за отбора на оригиналните корици и желание за реванш от страна на българските. Ще има ли друга битка и ще победят ли нашите играчи този път? Скоро ще разберем.

Коментари

Популярни публикации